Kettusen ”Thö Lihapiirakka” treeniohjelman tulokset

Jeesbox cremebonjour. Tänä kesänä on tullut vettä kuin Esteri mummon perseestä, joten olen viettänyt sen leveä hymy naamalla töissä. Olen kehittynyt älyttömästi työntekijänä, työporukka on ollut lämmin ja huumorintajuinen, sekä ymmärtäväinen minun erikoista persoonallisuuttani kohtaan. Iso kiitos för alla! Ensimmäistä kertaa elämässäni nautin siitä mitä teen, enkä villeimmissä unelmissanikaan uskonut tämän fiiliksen olevan mahdollista! Olen semi-vakavasti miettinytkin, jos jättäisin välivuoden fysioterapia opinnoistani ja keskittyisin töihin, ravitsemuksen opintoihin ja kehittäisin itseäni tätä kautta terveyden ammattilaisena. Vaikka olenkin nykyisin itsevarma ja menen usein ”I don’t give a f****” asenteella – silti välitän joissain tapauksissa liikaa muiden mielipiteistä. Feilaanko nyt tulevaisuuteni, kun en valmistukkaan yhtä nopeasti fysioterapeutiksi? Mielestäni oma hyvinvointini on kuitenkin etusijalla. Olen edelleen parantumassa masennuksesta ja syömishäiriöstä. Jokainen tämän kivikkoisen polun kulkenut tietää, ettei se tule tapahtumaan hetkessä, mutta täysillä eteenpäin kohti uusia haasteita. Ja hei, ens kuussa meikä valmistuu (toivottavasti) FAF Personal traineriksi, että niinQ YOLO!

uh

Mutta sitten asiaan, joka sitä ainoaa tän blogin lukijaa varmaan OIKEESTI kiinnostaa, eli meikän kehitys lihajuna treenin aikana.

En voi muuta sanoa, kun että iso kiitos Kettusen Timolle, jolla oli meikään semmonen luotto, että ylipäätään antoi mulle tän reeniohjelman. Olen kerrankin saanut selvän kehityksen suhteellisen rennon hippimäisellä otteella!

Muutoksista suurin on edelleen oman pään sisällä. En ole menossa seisomaan bikinifitness lavoille ”riutunut murmeli rantakalliolla” fiiliksellä, joten voi ja pitää syödä hiilaria(jäätelöö unohtamatta), eikä karttaa sitä kuin keskiajan ruttoa. Ilman tätä voiman lähdettä treenit ja kehitys ei vaan ole optimaalista. Yksi sana: Epätasaisen tasapainoinen tasapaino.

Lisäksi kehonhallinta ja kehontuntemus on aivan toisilla sfääreillä kuin aikaisemmin. Jos minulta kysytään, olemme menettäneet yhteyden kehomme kanssa kokonaan. Ei tätä järkyttävää inaktiivisuuden määrää, paskaruoan mättämistä ja salilla treenitekniikan puuttumista + painojen riuhtomista voi muutenkaan selittää. Ihminen on kokonaisuus ja yhdessäkin lihasryhmässä esiintyvä lihasepätasapaino tai heikkous vaikuttaa koko kroppaan. Lisäksi jos käymme salilla 8h viikossa ja jo seisoma-asentomme on ”virheellinen”, voimme pahentaa tästä johtuvia kipuja käymällä salilla ilman päätä tai häntää. Monet paukuttaa isoilla painoilla, niin että se tuntuu ”jossain”. Ylätalja on hyvä esimerkki. Kuinka moni puristaa tankoa niin kovaa, että kyynärvarsiin koskee? Aktivoituuko siellä rhomboideukset tai latsit ollenkaan? Pidättekö lavat alhaalla vai lähteekö ne seikkailemaan yläilmoihin? Onko alaselkä ekstensiossa vai suorassa? Onko pikkurilli pystyssä? MISSÄ liike tuntuu?! Tuntumatreenauksessa keskitytään siihen, että oikea lihas aktivoituu ja kunnolla. Pienemmät painot, vajaa liikerata ja  hidas tempo ovat hyviä apukeinoja. Eron huomaa kun liike menee kohde lihasryhmälle ja milloin esimerkiksi yliaktiivinen epäkäs alkaa ottaa liikaa roolia. Joten kaikille treenaajille tiedoksi: Perus shitti kuntoon, ennen suurilla painoilla leikkimistä.

Treenipainot ovat kasvaneet. Hyvänä esimerkkinä kyykky: aikaisemmin jaksoin takakyykkyä smithissä 45kg. Nyt menee noin 90kg pari kertaa. Myös rintalihaksiin on tullut älyttömästi voimaa(9kg  käsipainot–>15kg käsipainot) ja 8kg käsipainot ovat vaihtuneet pystypunnerruksessa heittämällä 12,5kg.

En ala sanomaan tarkkoja numeroita, mutta kropasta on  lähtenyt +-2kg rasvaa kävelemään ja  samanaikaisesti lihasta on tullut tilalle. Paras kehitys näkyy meikän peräosastolla (I have a butt butt and I like it a lot lot!)  ja kaappia muistuttavassa selässäni. Myös takaolkapäät ja etureiskat on kerrankin ottaneet osumaa! Eli elämä risaseks ja vaatekaappi uusiks <3 Ps. Äidin pienet rakkaat kakkakikkareet, jos jotain voin esimerkilläni opettaa, niin se, ettei painolla ei ole mitään merkitystä. Vaan sillä, mistä se koostuu. ;)

Treenit ovat olleen uskomattoman haastavia ja on tullut huomattua, että kroppa tottuu tähän rääkkiin. Eli intensiteettiä ollaan nostettu tasaisesti matkan varrella. On ollut superüber HAUSKAA joka ikisessä treenissä.

ananas on hyvvee
Ananas on mun bestis

Kenelle MINÄ tätä suosittelisin?

Kokeneemmalle harrastelijalle, joka oikeasti haluaa lihaaaaaaaaaaa! Tietenkin panostus treeni tekniikkaan, progressiivisuuteen ja tarpeelliseen lihashuoltoon on tärkeää. Lepoviikot PITÄÄ myös pystyä pitämään, jotta treeni puree, kehitys on optimaalista + lihakset ja hermosto kerkee levätä.

Mitäs tästä eteenpäin?

Aion olla edelleen epäsovinnainen, rääväsuu ja vähän vajaa. Aion rakastaa, vihata ja tulla rakastetuksi ja vihatuksi. Eli suomeksi: nyt pikkusen kiristellään Turkin lomaa varten. Kuntosalia ja crosstraineria, myös kehonhuolto ja toiminnallisuus tulee olemaan(toivottavasti) suurempi osa meikän treenausta. Talvella paukutellaan akka Bulli kuntoon!
bits

Tulkaa moikkaa meikää Matkuksen kaupalle! Siellä tää naikkonen viettää loppuviikonsa.

Ja lopuksi äidin kullannuput, saanen esitellä mielenvikaisen ystäväni Saaran, joka kirjottelee kans tänne gainssiin blogia ”Never enough always too much” . Lov juu pits!

terqKiitos ja anteeks,

Ironbijjaats <3